Top Ad unit 728 × 90

Inilah Bayi Tergemuk Didunia...

Colombia - Bayi paling gemuk yang beratnya sama dengan anak berusia enam tahun telah lahir di Colombia. Si ibu bernama Eunice Fandino menulis dalam meminta bantuan, hingga Sukarelawan dari Medellin berasaskan Chubby (Gorditos de Corazon) datang dan menyelamatkan mereka. Bayi ini mempunyai berat 20kg, di dinyatakan obesiti, kerana mempunyai saiz badan yang sangat besar.

Si ibu sangat menyesal kerana dia selalu memberikan susu setiap kali anaknya menangis yang menyebabkan si anak menjadi lebih besar lagi. "Dia lahir dengan keadaan yang tidak biasa, jadi jika dia menangis saya hanya memberinya makan," tambahnya.




Caracol Radio melaporkan bahawa Santiago telah menderita komplikasi perubatan kerana berat badannya sejak ia lahir, dan telah dirawat di hospital pada beberapa kesempatan. Pengarah Chubby Hati Salvador Palacio González mengatakan anak akan dinilai oleh doktor pakar di Colina Clinic.

Paramedik kemudian akan cuba untuk menurunkan berat badannya ke tahap yang pas sebelum melakukan siri pembedahan, "Kemungkinan, apa yang dia perlukan adalah rawatan jangka panjang, pendidikan, makanan sihat, dan ketika dia melakukan aktiviti fizikal yang dilakukan oleh anak yang usianya lebih tua," kata ahli bedah Cesar Ernesto Guevar El Espectador.




Laman Daily Mail juga mendedahkan "Jika tidak, di masa depan, ia boleh menderita diabetes, tekanan darah tinggi dan masalah berat dengan sendi-sendinya," tambahnya. Fandino mendedahkan bahawa ia praktikal terbatas pada rumahnya sebagai bayi itu 'terlalu berat' untuk mengambil keluar dan kira-kira. Namun dia menambah bahawa dia adalah 'optimis' tentang bantuan dia menerima dan berjanji untuk mengikuti Arahan dia diberikan oleh doktor.


Inilah Bayi Tergemuk Didunia... Reviewed by x on Wednesday, April 09, 2014 Rating: 5
Portal Berita Menarik dan berbeda dari yang lain Kutalkutil © 2014 - 2016
Didesain oleh KUTALKUTIL

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.